Laman

Selasa, 31 Oktober 2017

"INNALILLAHI WA INNA ILAIHI ROOJI'UUN".

SIRR..
.
Allah didalam aku, dan aku didalam Allah. ..IA Meliputi..
.
.."Dan DIA-lah yang mengajarkanmu apa apa yang tidak kamu ketahui ''
(An Nisa : 213).
.
Tubuh ini telah ditelanjangi Allah...
Al-Bashiir itu Melihat tembus kedalam jantungku,, kedalam tiap zarah didalam darahku,, tiap zarah didalam tulang2ku.. tiap zarah dalam kukuku.. tiap zarah dalam rambutku, dalam biji mataku, tiap zarah dalam udara dikeluar-masuk nafasku.. dan IA Melihat titik yg seratus kali lebih halus dari mata jarum didalam Qalbi ku. ..dan IA menyaksikan mimpi2ku.
.
(Al-An'aam:103)
Ia tidak dapat dilihat dan diliputi oleh penglihatan mata, sedang Ia dapat melihat (dan mengetahui hakikat) segala penglihatan (mata), dan Dia lah Yang Maha Halus (melayan hamba-hambaNya dengan belas kasihan), lagi Maha Mendalam pengetahuanNya.
.
~~~~~~~
.
Semakin kerap Sirr itu terjadi, semakin ganjil pula jadinya.
.
Sirr itu tdk melucukan.. ia hanya membangkitkan rasa keinsafan yg amat sangat akan betapa kerdilnya dunia ini berserta raja2 dunia didalamnya bagi Allah Maha Besar.
.
Jika seorang itu berasa serba-sempurna, maka dia sedang meniru sifat Iblis yg telah terbukti jelas bahwa dia berasa lebih sempurna dari yg lain.
.
Di alam Barzah itu, jika seorang itu berasa sempurna, ilmu dan maqamnya terhenti di situ.
.
Jika dia datang dengan rendah hati, dia akan mendapat curahan dan limpahan Rahmat Allah yg tiada hentinya selama2nya.. ilmu2NYA juga tiada sifat tamat.. ilmuNYA tiada batas dan tiada hentinya dan tdk terkesan akan ruang dan masa..
.
Wahyu dari neraka dan wahyu dari langit itu amat sukar dibedakan kecuali dgn hati yg halus lagi peka akan hal2 ghaib.
.
Wahyu adalah ilham2 yg terbit dan ia tdk hadir di akal yg sedar, awas dan jaga.. ia hanya terbit di hati terdalam sorg manusia.. dan hati tersebut tdk akan di ziarahi malaikat jika cinta dunianya terlalu banyak mencintai dunia ini melebihi cinta akhirat...
.
Jika seorang berilmu itu membuat air penawar, kemudian menjualnya demi wang, maka dia telah menjual dan merendahkan ayat2 Allah..
.
Tauhid adalah jalan yg tidak sama sekali mensyirikki Allah.. pengertian Tauhid adalah mengESAkan Allah.
.
Mati adalah mimpi terindah bagi mereka yg zuhud tetapi igauan paling ngeri bagi si munafik..
.
At-Takwir : 22 ..وَمَا صَاحِبُكُمْ بِمَجْنُونٍ

22. Dan temanmu (Muhammad) itu bukanlah sekali-kali orang yang gila.
.
.
.
Sadoqallohul'adzhiim.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar