Laman

Minggu, 08 Oktober 2017

.."ROBBANA AATINAA FIDDUNYA HASANAH". .

..Usah trtipu dgn kecantikan dunia ..
.
..Kecantikkn wanita itu mghijab.. harta kekayaan itu hijab.. nafsu itu hijab. ..itu semua perlu d nafi..
.
..'Ali Imran( 14 ) Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih; dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga).
.
..'Ali Imran( 15 ) Katakanlah (wahai Muhammad): "Mahukah supaya aku khabarkan kepada kamu akan yang lebih baik daripada semuanya itu? Iaitu bagi orang-orang yang bertaqwa disediakan di sisi Tuhan mereka beberapa Syurga, yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya. Disediakan juga pasangan-pasangan/ isteri-isteri yang suci bersih, serta (beroleh pula) keredaan dari Allah". Dan (ingatlah), Allah sentiasa Melihat akan hamba-hambaNya;
.
..Jika kamu benar2 cintai Allah.. Allah akn hantarkn org2 yg jg cintakn Allah utk brsama kamu.
.
..Jgn sangka kita akn mnjd penghuni syurga jk tdk pernah d uji d dunia ujian ini.. jika hidup mrk d ats dunia ini di limpahi kmewahan2 yg brlebihan tanpa d timpa musibah dn malapetaka.. maka dia tdk layak berada d syurga.. kerana ujian bgtu hanya blh d dapati d dunia ini.. tdk ada lg pngalamn bgtu d syurga kelak.
.
..Mrk pencinta2 dunia fana ini tlh memilih nikmat2 dunia ini.. mrk gemilangkn diri2 mrk dgn perhiasan2 dunia.. harta kekayaan dunia.. wanita2 dunia yg tdk kekal.. yg mrk kejar itu smuanya akn habis atau mati jua..
.
..Mrk lupakn takdir Adam dn Hawa yg tlh pernah mnyaksikn keajaiban syurga dn d turunkn k dunia rendah ini slepas lakukn satu shj dosa.. iaitu mndengar bisikkan syaitan.
.
..Selama 100 tahun pertama mrk d dunia ini.. mrk tlh menangis setiap hari trkenangkn keindahan syurga d Taman Firdausi yg mrk amat2 rindukn. ..dn kita anak-cucunya pula tlh mncintai isi dunia ini. ..kita tlh durhaka.
.
.. Al-Baqarah Ayat 214
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ
214. Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum datang kepadamu (cobaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam cobaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat.
.
.
..Majlis ilmu Allah itu berkah.. akn tetapi Pesta keramaian itu adalh maksiat.. prtunjukkn tarian dn prtandingan nyanyian itu adalh maksiat.. jgn bermaksiat akn Allah.
.
..Dosa itu bahaya paling besar kpd manusia slepas mrk mati kelak
.
..Dgn ada walau satu dosa.. dia tdk akn dpt masukki pintu syurga dn dia akn d campak k jurang neraka..
.
..Syurga itu adalh suci.. ia tdk akn terima wlu satu dosa yg tdk terampun d dalamnya.
.
..Dan Kitab Tauhid brtinta emas itu semakin menebal..
.
..Sadoqallohul'adzhiim.
.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar