Laman

Rabu, 23 Oktober 2013

KASIHKU

Kasihku

saljiKekasihku…
Dekatkan dirimu kepada penyaksian
Maka Aku akan dekatkan diriKu kepadamu dengan wujudKu
 
Jangan kau jauhkan dirimu dariKu
Sebab Akulah yang berkata, Aku lebih dekat padamu dari urat lehermu
Jangan engkau belenggu dirimu dengan nama seorang hamba
 
Kalau bukan kerana adaNya Rabb
Maka tidak akan pernah ada hamba
 
Kau nampakkan diriKu
Seperti halnya Aku nampakkan dirimu
Jikalau bukan kerana peribadahanmu
 
Nescaya tidak akan ternampakkan KetuhanKu
Kau menjadikan diriKu tertajallikan
 
Seperti halnya Aku menjadikan dirimu
Kalau bukan kerana wujudmu
Maka wujud tajalliKu tidak akan ternampakkan
CintaKu paling dekat dari segala yang terdekat
Cintaku paling tinggi dari segala yang tertinggi
CintaKu mengkehendaki dirimu untuk pengsifatan DiriKu
 
Aku pilih dirimu untuk diriKu
Jangan kau keluarkan dirimu untuk selain DiriKu
 
Jangan keluarkan Diriku dari dirimu
 
CintaKu umpama  manis dalam buah
CintaKu umpama  garam dalam makanan
 
CintaKu menjadikan DiriKu terasa dalam getaran indrawimu
Cintaku membuatkan DiriKu tersentuh dalam sentuhanmu
 
KekasihKu kau adalah muara harapanKu
 
Kekasihku kau adalah muara penglihatanKu
Kekasihku kau adalah muara kelembutanKu
Betapa indahnya kebersamaanKu denganmu
 
Betapa syahdu kemesraanKu denganmu
KekasihKu kaulah DiriKu nan sejati sepanjang masa…
 
Pencinta
Lembah nan Keramat

Tidak ada komentar:

Posting Komentar