Laman

Minggu, 31 Desember 2017

membuka pintu (jalan)

Bahagian 3..
Untuk itu lahirkanlah Diri Sebenar Diri..yang maksudnya dengan membuka pintu (jalan) baginya untuk keluar dan cara melahirkan nya ada 3 yaitu :
1. Terbuka Sendiri..
2. Membuka dengan Sendiri..
3. Dibukakan oleh Guru yang Berpengalaman..
Apa Maksud Dibuka ( dilahirkan )..??
1. Terbuka Sendiri..
Sesuai pengalaman saya sendiri..~> saya telah berjumpa dengan 5 insan yang terbuka (terlahir) Diri Sebenar Diri nya..yang didapatkannya pada saat mereka berdoa dan tiba-tiba jari jemari mereka mulai menimbulkan satu rasa..di dalam badan mereka juga terdapat satu perasaan..dan tangan mereka seolah menolak atau bergerak perlahan lahan..
Mereka yang mendapatkannya dengan cara ini selalu tidak mengetahui/ kurang faham tentang apa yang terjadi sebenarnya..dan mereka perlu penjelasan dari orang orang yang lebih mengetahui ilmu ini..
Mereka yang mendapatkan dengan cara ini selalu yang beramal dengan kaedah Tharikat..
2. Membuka dengan sendirinya..
Ini bisa dilakukan dengan berdoa untuk melahirkan Diri Sebenar Diri itu.. ~> ada juga yang sudah berhasil atas seizin Allah..
3. Dibukakan oleh Guru yang berpengalaman..
Untuk ini pelajar/ mereka yang ingin di buka perlu duduk dihadapan guru dan akan berzikir bersama sama sehingga Diri itu lahir..dengan izin Allah..
Kebanyakan orang akan mempelajarinya mengikuti cara ke 3 yaitu dengan di bukakan atau dilahirkan Diri sebenar Diri itu melalui Guru yang membukakannya..
kita selalu mendengar orang berkata zahir dan batin..luar dan dalam..jiwa dan raga..tapi cuba kita renungkan..adakah kita faham dengan apa yang kita katakan..??
Kita sebenarnya mempunyai 2 aliran :
1. Aliran Zahir atau Jasmani..
Aliran ini bertitik tolak dari bekerjanya Jantung kita..dan ia mengaliri keseluruh batang tubuh kita..dan yang mengisi pada aliran zahir ini ialah Darah..
2. Aliran Batin atau Rohani..
Aliran ini berisikan daya hidup yang menjadi pangkalnya dari “Hidup” yang mengaliri aliran tertentu seperti aliran Jasmani..cuma bedanya aliran ini ialah cahaya kehidupan dan ia berupa arus listrik..
Ini telah di buktikan oleh ahli sains dari Cina dimana mereka berhasil mengambil gambar arus listrik yang mengalir dalam badan manusia ini..
DIRI..Ia duduk didalam jasad
Rupanya sama seperti jasad tapi ghaib
Dialah yang Menghidupkan kita
Puncak tenaga
Ia serba tahu karena datang dari yang Maha Tahu
Dialah yang mengenal Allah kerana dia berasal dari sana
“Diri” ini lah sebenarnya kehidupan kita yang hidup di dalam jasad dan memang kehidupan kita bermula dari dalam badan kasar kita ini..dia mengisi kehidupan kita dan meliputi keseluruhannya..dan ditutup serta di batasi dengan bulu dan kulit kita..dimana bagi orang luar atau orang nyata..kehidupan di dalam ini tidak nyata..
Tetapi kalau kita mau tahu dan mau mencuba memahami..sebenarnya.. perbaikilah kehidupan "bagian dalam kita" ini dahulu dan dengan sendirinya kehidupan bagian luar kita akan sempurna..InsyaAllah..
Oleh karena itu kenalilah Diri Sebenar Diri kita dan insyaAllah kenallah ia akan Tuhannya..seperti Sabda Nabi junjungan kita :
”Barang siapa mengenal Diri niscaya kenal lah ia akan Tuhannya"
Inilah Rahasia Ma’rifat..sebagian dari ilmu “petunjuk” dari Allah Ta’ala kepada hambanya yang terpilih..
Pegang dan hayatilah di dalam setiap amalan..sebagai panduan dan persiapan menghadapi-Nya..InsyaAllah..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar